bästföredatum?!?!

Tiden står nästan stilla här och jag var sååå sugen på nektariner.. men till min fasa så var de MÖGLIGA!! ahaah.. ja var nära på att ta en tugga men så såg ja att det var något vitt på skalet.. sen vände jag på de och där fanns en stor vit fläck..

hade babe sett det hade han: Ja men du får ju smaka ifall den är gammal. Haha. .nej.. men han är inte alls petig. han hade säkert mycket väl kunnat bara "äta runt" möglet liksom och tycka att det spelar väl ingen roll.,

men så är inte jag. jag har mina egna "bästföredatum" på saker och de är låååångt innan det som står på förpackningarna. det är lite symtom som ligger kvar efter ett tvångsmässigt beteende, men jag klarar mig. Dessutom så har jag blivit så mycket bättre..
men ja kan absolut inte äta något som utgångsdatumet är samma dag, eller senare för den delen, eller om det ser gammalt ut eller så fast det kanske inte är det..

tex igår skulle vi ha tacos och vi hade en sådan färdigskuren isbergssallad hemma i kylen. Babe tyckte den gick och äta så vi köpte ingen ny. Men när jag skulle ta av den så var den ju alldeles brun. vem äter brun sallad? Jag sa ju så klart nej.. men då sa han bara: Vaddå? Det blir ju så, du har ju inte ens smakat, smaka den först.. Så kräsen du är.
ja så malde han på men jag struntade så klart i salladen.

jag är kanske för mycket känslig, men han är ju helt oförsiktig.. han fattar inte riktigt det med "bästföredatum". visst handlar det om en oöppnad produkt?? Så när den är öppnad så blir bästföredatumet något helt annat..
kanske inte på allt. men tex öppnar du en juice så håller den ju inte sig i flera månader, eller en tacosås?
Precis som att frysta varor inte håller sig i all evighet bara för att de är frysta?

Vi har en fisk i vår frys, som legat där enda sen förra sommaren.. det är en fisk som Majkan fiskat upp tror ja.. och den ligger i en plastpåse helt för sig själv i lådan längst ner... de andra tre lådorna är proppfulla.. inte fan vill ja ha gammalfisk på mina köttbullar liksom.. men han borde ju slänga ut den.. .den är ju gammal nu..

eller??

haha.. jaja nu ska jag återgå till mitt jobb..

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0