sjukhusjobb och bantning

Såg att jag fått en anonym kommentar som verkade mycket frågande om varför jag skulle jobba på sjukhuset.

Det är alltså inte svårare än så här att min brukare som jag tar hand om ligger inne på sjukhus. Så jag har inte bytat jobb, bara miljö för ett tag.

Så jag sitter just nu inne på ett litet rum i en fåtölj som inte alls är lika skön som den "där hemma" .

Så nu är det upprätt. Jag jobbar inte på sjukhuset om kommer aldrig göra det heller. Höll på att svimma innan bara när brukaren skulle få medicin.. haha.. jag är så klen.. =D

Denna natten är lika dryg som alla andra nätter här inne fast denna natten startade ja datorn i tron om att jag skulle fördriva tiden med sims, men ack så fel jag hade. Hade ju glömt spelet hemma. Får ta med det imorgonnatt istället..

Idag sysselsätter jag mig alltså genom att leta på internet efter någon bra diet jag kan börja med. Jag har liksom gått upp 10 jävla kilo sen jag träffade min älskling. jag vet att många tycker det är superkul, vissa tycker det är bättre så här och jag vet att visa glädjs för sig själva för att jag äntligen inte är så smal längre.. men det är för de själv ska må bra . (Nu syftar jag inte på någon som läser min blogg så ingen behöver ta åt sig. jag menar bara folk i allmänhet)

Men det är så att jag trivs inte själv. Visst, jag fattar att jag inte kan väga 40 kilo.. men jag vill definitivt inte väga över 50, vilket jag gör nu och det är ju helt hemskt..

Situps säger babe.. så det får väl bli det.. =D
jaja jag ska iaf vara så himla glad över hur jag ser ut för jag är lååååångt ifrån i behov av att tänka på vikten, men för mitt psyke så skulle jag tänkt på det för längesedan. så för att hitta någon balans i min kropp om vad som är rätt och fel så bestämde jag mig för att mötas på halva vägen.
Min hjärna säger att ja vill väga 42 kilo, vågen säger jag väger 56, därför så går jag ner till 49 kilo och alla är glada =D
(Nu har jag inte vägt 42 kilo på flera år så tro inte det nu, det var bara en siffra)

Men vem bryr sig om mina nojjor?? Nu ska jag äta äpple och kolla vad som går på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0