tankenötter

Jag är en sådan där kaffedrickande, nattarbetande personlig assistent och Servicegarant. Jag kan vända ut och in på mina tankar och vrida dom runt, runt, runt tills de släpper och nästan sprutar genom öronen.

Jag är en sådan människa som faktiskt tror på tankens kraft.. och bara man verkligen vill och önskar sig något riktigt mycket, så kan det ske. Så klart inte bara utav tanken. Men jag har så många gånger tänkt : "det här vill jag" och sedan kommit på mig själv något år senare att hålla på/ha just det jag så gärna önskade mig.

Exempel 1.
Vi var på studiebesök i skolan på gymnasiet uppe på "särskolan" (heter det fyra åriga pogrammet) och jag kände en stark lust att jobba där i en klass som hade multihandikappade barn. Jag skrev även om det i arbetet vi sedan skulle lämna in. I uppgiften nämde jag speciellt en tjej jag blev mycket imponerad av.
1 år senare sitter jag på jobbet och det slår mig. Där satt jag, i samma klassrum som jag varit på studiebesök, och jobbade med den tjejen som imponerat på mig. Jag gick genast hem och letade upp arbetet jag skrivit (jag sparar allt sånt skit) och jo. visst var det detta jag skrivit om.

Exempel 2.
Min syster flyttade till ett hus där det är fyra lägenheter, med väldigt mysig trädgård och ja. Jag ville också bo i det huset. Jag tyckte det var så mysigt att även bo så "nära" sina grannar" Inte så mycket mer med det men jag kände att jag lätt hade kunnat bo där.
När jag flyttar från Ronneby blir jag erbjuden en plats i min nu så söta alldeles egna Brainys lägenhet. Så jag blev hennes inneboende (särbo) , och Stinky. Jag fick alltså bo i det fina huset, och även lära känna en mycket särskild vän till mig. Brainy Brainy =D  (det fungerar inte att länka så är har ni hennes blogg: madaska.com

Exempel 3.
Jag och Brainy blev bjudna upp till en av Stoffes kompisar (Jerry) När jag först såg Jerry så tänkte jag honom vill jag ha, och när jag dessutom sett hela lägenheten tänkte jag : Fan, här just i denna lägenheten ska jag bo någon gång.
Det gick ett tag och nu bor jag i just den fina lägenheten, med min älskade sambo Jerry =D


Hmm.. ja jag är inte så bra på att förklara.. och jag hade kunnat ta upp flera 100 andra exempel på vad jag tänkt och sedan fått utan någon större ansträngning eller att jag verkligen försökt..
vad säger liksom det? Att det man verkligen känner att man vill ha.. får man? Alltså jag har ju aldrig att provat tänka : Åh jag vill så gärna ha miljarder på banken, för det tror jag inte jag hade fått.. det är inte så att jag menar att "mina önskningar slår in" men ja..

kanske att på något sätt att man känner på sig att något är rätt för en redan innan man börjat, och till slut kommer man till den punkten då "saken" ska hända..

För det har ju kommit så bra saker med allt som har hänt på just detta sättet.. Sen har det ju inte alltid varit som jag tänkt mig men ändå har just dessa händelserna påverkat mitt liv väldigt starkt...

är det någon över huvud taget som har fattat vad jag babblat om?? Jag fattar inte själv..
någon som hade kunnat tolka detta ? eller kanske beskriva på bättre sätt, om ni känner samma sak?

Haha ja.. skit samma... alla (1 stycken) som läser min blogg måste nu tro att jag är helt dum i huvudet =D


nu är det fildax =D

puss

Kommentarer
Postat av: Sanna

En tanke du kanske borde ställa dej själv? "att jag har det ganska bra som har det som jag en gång önskade mej" ;)

2009-04-08 @ 09:21:44
Postat av: brainy

jag tycker aldrig du är dum i huvudet, du är bara... ehm.. lite särskild ;-) hahaha.

2009-04-08 @ 14:05:44
URL: http://www.madaska.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0