bäst-innan-idag

Jag låg i kanske 45 minuter och skurade toan här på jobbet, sen höll jag på med en massa tvätt.
När jag var klar så insåg jag att min fil hade gått ut.. eller ja.. bäst-före-datumet var igår... (förrigår nu) så den hade ju inte gått ut ut där ute..
ja smakade den ändå (hör och häpna) men det gick inget vidare..

är det för att jag är så petig med sådant och inbillar mig massa saker bara för jag sitter och tänker "detta kommer vara superäckligt" eller har jag verkligen rätt?? Är bäst-före-datumet något som verkligen alltid stämmer? Alltså att varan ej går att bruka efter det datumet?

Om jag ska va ärlig så tycker ja inte man ska använda det på bäst-före-datumet heller.. just för att det står bäst-FÖRE-datum.. alltså är det bäst innan det datumet.. =D så det så = d

faaast.. detta har vi pratat om innan.. och detta har jag oxå blivit bättre på =D

Vet ni vad det bästa är? Att när vi kommer få våra framtida barn så kommer de bli så jävla normala på vissa punkter om bara jag och Jerry komprpmissar och möts på halva vägen..

jerry äter liksom mögliga saker och pillar bort möglet bara och ja är en sådan som slänger färska frukter för de legat framme för länge... så... om vi båda sträcker ut våra armar så möts vi där och lär barnet vad som är okej..

eller ska föräldrarollen vara helt utan kompromisser??

blabla who cares??


puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0