back too life, back too reality

Efter att ha suttit och snyftat som en liten baby till filmen "marley and me" kom jag på den där ypperliga ideén att kolla runder lite på hur det antagligen kommer gå för mig att komma in på någon utbildning till hösten.

Först började jag som vanlig att bara läsa om allt det där roliga som jag skulle få läsa OM jag kom in.. Jag läste om alla 7 programmen och kurserna jag sökte in på och kom fram till att jag vill nog fan läsa allt..
haha.. Tur att det är typ samma utbildning då (förutom 2 stycken som är 2 kurser, handikappsrätt, och handikapp, och rehalibiterinsvetenskap eller något sådant hette det.)

Sen när jag var så där JA vad jag vill läsa till hösten nu äntligen när jag funnit vad jag verkligen vill (igen) så upptäcker jag att jag nog aldrig någonsin kommer komma in på något av det jag sökt..

varför måste alla välja samma som mig? Varför i helvete var jag inte bättre i skolan och fick högre poäng än alla andra? Varför varför varför kan dom inte varit sämre än mig??

Jag såg att det tex hade kommit in 40 stycken, med 300 i reserv förra intagningen på de flesta pogrammen.. jaha.. ja lär ju bli reserv 50002 om jag har tur...

jaja.. bye bye studier.. hej hej natt-jobb for the rest of my fucking life..

på tal om det.. dax att jobba lite nu med kanske..


puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0