uppfunna förkortningar av nära o kära

Min kära Brainy (som innan var mitt sär till sambo, men nu bara är min särbo) kom på ett nytt ord.. Om vi skriver eller säger: Tjappa? till varandra så betyder det något i stil med: Tjena, ska vi träffas och ta en fika på grappa?

Haha.. hur bra som helst..
Det påminner mig om tiden hemma hos Lina. Där jag blev förälskad i chips och dip.. Tror då bestämt att det var min syster som uppfann begreppet "Dips" som betyder chips och dip. Så frågan löd alltid på fredagskvällen: Ska vi ha chips eller dips??

Dips var då både och för er som inte fattar... alltså när man ville lyxa till det =D

Inte för jag tror att min lillasyster har kommit på detta själv men jag satt som ett frågetecken när hon en dag på msn skickade : VGD? till mig. Jag bara : Vad betyder det?
Lillsis: Vad gör du?
Just det ögonblicket började jag undra om det är jag som är helt trög, eller har jag bivit gammal och har nu svårt att hänga med på datorspråket... det utvecklas och ord som LOL och ROFLOL har jag aldrig sett min lillsis skrivit.. är det helt ute med det nu??

Min syster är 13 år btw (haha)

Sen satt jag i skolan i ronneby och chattar med Kim (en kille i klassen) bredvid.. vi diskuterar en helt onödig sak och helt plötsligt får jag : DILLIGAF...  jag tittade på honom och frågade va fan det skulle betyda?? Jag trodde först att han bara tryckt på några bokstäver.. men det stod iaf för Do it look like I give a fuck...
Haha... är det någon mer än han som använt det??? haha...

ja.. jag kanske är trög eller bara allmänt ointresserad för att inte snappa upp dessa konstiga saker...

Men snälla.. säg att jag inte är ensam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0