olycksdrabbad stad

I början av sommaren träffade jag min nuvarande pojkvän. Han bodde i en jättemysig lägenhet i stan typ. Lägenheten är ovanför en kinarestuarant.
I juli så var jag i göteborgs skärgård med en kompis och så får jag ett sms från pojken att det har brunnit i kinaresturangen och att hans lägenhet med hade tagit till skada..
Så det var renovering på den fram till den 1 oktober.. sen flyttade han tillbaka och jag och Ästår följde med..

Det luktar fortfarande rök.. men den är verkligen fin..
Iaf...

Nu följde jag med honom ner för han skulle träna och jag köpa en läsk tills inatt.. Då stod det två ambulanser och en brandbil mitt i rondellen... Man kan inte bli något annat än lite orolig.. Undrar vad som har hänt..

Det jag kan känna är att vi just nu bor i den delen av stan som är mest olycksdrabbad..

man får väl höra senare ikväll eller imorgon vad som har hänt..

Egentligen känns hela stan rätt knasig.. Det har varit mycket bränder och annat med. Skolor som har brunnit ner, anlagda bränder i conteiners i bostadsområden och häromdagen såg vi polisen jaga en annan bil utanför fönstert.. vart är vår fina stad eslöv på väg??

Sova.. det ska jag försöka mig på nu tänkte jag. Iaf tills älsklingen kommer tillbaka från träningen.

olyckor och dylikt utanför fönstert mitt.. likt en gammal dam kan man inte undvika att ta sig en titt. Men ingenting man ser ändå... typiskt eftersom man bara mer nyfiken blir då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0