no shiiiit

Jag minns den där dagen när jag gick i högstadiet.. Hade precis börjat sjuan och det var fredag. Om jag inte minns helt fel så gick jag där med min utslitna väska och funderade på hur jag skulle spendera min helg.
Jag kände att det skulle bli en hemsk helg.. "Jag gör ju fan aldrig någonting" tänkte jag för mig själv där jag sakta spatserade till stationen för att ta mig hem.
Alla andra skulle något. Min dåvarande bästis skulle spela match och de andra som jag halvt kände då var alldeles för fina för att umgås med mig utanför skolan.
Och så var det ju varje helg. Inte någon direkt att umgås med Jag bodde ju långt ifrån alla andra. Men det var att jag inte ville byta skola när vi flyttade. Så jag fick gå kvar men pendla.

Den dagen insåg jag att mitt liv var rätt tråkigt, och att det krävdes förändring. Jag menar.. jag var tolv och sugen på att prova mina vingar.. skulle bli tretton det året. (jag är född lite sent) Så där gick jag och ritade upp min "livsplan" i huvudet på vägen hem. Jag tillbringade nog hela helgen med att skriva olika listor och grejor jag var tvungen att prova.

Och här sitter jag idag... minns dagen precis som om det var igår.

Inte för att jag gjorde något på listorna kanske.. men fan var det den dagen jag började vara tonåring..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0